GÄVLEBORGS LÄNSGRUPP

I Amningshjälpen Gävleborg är vi ca 15 aktiva som är fördelade i en blandning av hjälpmammor, blivande hjälpmammor och aktiva medlemmar.

Vi har olika yrken och intresseområde, men det vi har gemensamt är vårt stora intresse för amning. Vårt mål är att uppmärksamma amningen och jobba för att öka statistiken för vårt län genom att stödja och främja amningen. Givetvis inte endast i länet utan även nationellt och internationellt på bästa sätt.

Vi samarbetar för att alla ska kunna ta del av de nya råd och rön som uppkommer, genom att dela på vår Facebook-sida eller diskutera när vi träffas.

Det som för stunden är aktuellt hittar du på vår sida på Facebook. Det kan gälla träffar, amningscafé eller andra aktiviteter.

Är du intresserad av att bli medlem? Eller kanske aktivt arbeta med oss?

Hör av dig så berättar vi mer!

Rådgivning sker endast av våra hjälpmammor och då via telefon eller e-post.
Vid önskemål om rådgivning på Facebook hänvisar vi till de nationella Facebook-grupperna Amningshjälpens slutna grupp och Hjälpmammor svarar-amningshjälpens rådgivningsgrupp

Vi alla har tystnadsplikt och i medicinska frågor hänvisar vi till sjukvården.

Är ni intresserad av informationsmaterial att sätta upp på din arbetsplats? Eller vill ni hjälpa oss att sprida att vi finns? Här hittar ni vår flyer som ni gärna får skriva ut och sätta upp. Alternativt kan ni kontakta någon av oss i styrelsen så hjälper vi er.

HJÄLPMAMMOR

Förtillfället inga aktiva hjälpmammor i länet.

SOCIALA MEDIER

Orförande/Länssamordnare